viernes, 19 de febrero de 2010

Lisboa menina e moça (i humida :P)

Hola a tothom i benvinguts!

Amb aquesta primera entrada, doncs, estreno lo meu blog lisboeta. Intentaré ser una mica bilingüe entre el català i el portuguès, de moment però deixem perfeccionar uns quants dies lo meu portuguès:p.

És difícil escriure i/o resumir aquesta ja quasi primera quinzena a Lisboa, que ha passat volant certament, i permitiu-me subratllar el terme "volant".

Us escric des de la freguesia (que seria com un districte de la nostra estimada ciutat comtal, cuideu-la bé :D) de São Sebastião, on visc. Tinc a escassos metres del meu pis ni més ni menys que "El Corte Inglés" haha boníssim. Al pis vivim sis persones: dos noies i un noi portuguès (la Maria, la Rita i el Frede), una italiana (la Emanuela), una mexicana (Ana)i un català (servidor).

Pel que fa a la ciutat de Lisboa doncs ja us aniré dient lo bonica que és i lo especial que és. Tot i que em sembli que no he visitat gran cosa, la veritat és que ja he vist diversos racons: la baixa i el chiado, el bairro alto i les seves begudes (caipiginja, caipimoska, etc.), els carrers d'Alfama, la zona de Belem, la discoteca per excel·lència: Lux, etc. A part també he visitat Cascais i Estoril, dos pobles de la costa ja atlàntica a mitja hora de Lisboa, ciutat banyada per l'amplíssim Tejo.

Els portuguesos són tots molt amables, és un aspecte que m'encanta!

I bé, pel que fa a la universitat, he anat algunes classes, però he d'admetre que entre la primera setmana que estàs descol·locadíssim i aquesta que ha estat Carnaval i tot això, encara m'he de centrar. som-hi! haha De la uni, conec una noia italiana, dues noies búlgares, una hongaresa i algun espanyol.

Per últim, no puc deixar-me alguns noms per agraïr enormement. Primeiro, ao Diogo por mostrar-me tantas e tantas coisas da cidade e os seus arrededores, explicar-me tantas e tantas coisas também da cultura e a gente portuguesa e por ajudar-me nos primeiros dias. Muito obrigado dioguinho:P!!!

Y también agradecer a la mami portuguesa-murciana, Ana, que aunque esté al otro lado del Tejo, en Setúbal, y no venga mucho a Lisboa a cuidar de su niño, confío que ahora cuando termine exámenes la cosa cambie. A Manolo también, como no! El cordobé! También por enseñar-me algunos rinconcitos gastronómicos y del Bairro Alto. Ah, y recuerda que tenemos algo pendiente :D!

I això, és tot des d'aquesta primera connexió!

Gerard N., Lisboa:P

3 comentarios:

  1. T'anirem seguint! Et linko al meu bloc!

    ResponderEliminar
  2. Yeaaah! Així m'agrada, que muntis un bloc perquè ens enterem del que fas! jajaja apa gerarduuuu :)

    ResponderEliminar